14 حقیقت جالب در مورد بوقلمون
image

14 حقیقت جالب در مورد بوقلمون



14 حقیقت جالب در مورد بوقلمون:

 

1) بوقلمونها ابتدا مرغ و خروسهای بزرگ بوده اند، بیش از 45 میلیون سال تکامل این دو گونه را از هم جدا می کند.

 

2) بوقلمون وحشی در اوایل دهه 1900 تقریباً در حال انقراض بود ، هنگامی که جمعیت آن به کمترین میزان در حدود 30،000 پرنده رسید، برنامه های ترمیم در سراسر آمریکای شمالی باعث شد امروز تعداد آنها را به ده میلیون رسانده است.

 

3) شش زیرگونه بوقلمون وحشی وجود دارد که همه بومی آمریکای شمالی هستند. کوچ نشینان، بعضی از بوقلمون های وحشی شرقی M. gallopavo silvestris ) را شکار کرده و خوردند. دامنه این بوقلمون ها امروزه نیمه شرقی ایالات متحده را در بر می گیرد و تا کانادا امتداد دارد. این پرندگان ، که گاهی بوقلمون جنگلی نیز نامیده می شوند ، از همه زیر گونه های بوقلمون بیشترین تعداد را دارند و بیش از پنج میلیون هستند.

 

4) آزتک ها زیرگونه دیگری از بوقلمون ها یعنی ، M. gallapavo gallopavo ، یا همان بوقلمون وحشی جنوب مکزیک را اهلی کردند و اسپانیایی ها این بوقلمون ها را به اروپا آوردند. سپس کوچ نشین ها چندین مورد از این بوقلمونهای داخلی را به آمریکای شمالی آوردند.

 

5) بوقلمونهای نر "گوبلر" نامیده می شوند. بسیار جالب است بدانید وجه تسمیه آن پس از صدای "گوبل" (گوبل گوبل گوبل ....) که آنها برای اعلام خود به ماده ها (که "hen" نامیده می شوند) و رقابت با نرهای دیگر در می آورند، میباشد. دیگر صداهای بوقلمون عبارتند از "صدای جیغ" ، "yelps" و "kee-kees".

 

6) یک گوبلر (بوقلمون نر) بالغ به طور متوسط ​​16 تا 22 پوند وزن دارد ، ریش پرهای اصلاح شده ای روی سینه خود دارد که طول آن به هفت اینچ یا بیشتر می رسد و خارهای تندی روی پاهایش برای مبارزه دارد. hen (بوقلمون ماده) کوچکتر است ، وزنی در حدود 8 تا 12 پوند دارد و ریش و خار ندارد. هر دو جنس دارای snood (اسنود) (نوک‌آویزکه همان زائده گوشتی طولانی که از پیشانی بوقلمون به سمت نوک آن آویزان است) ، wattle (واتل) (لایه قرمز رنگ زیر چانه کهغبغبک نیز نامیده میشود)  و فقط چند پر روی سر هستند.

 

7) مطالعات نشان داده است که طول اسنود با سلامت بوقلمون نر رابطه مستقیم دارد. علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 1997 در مجله زیست شناسی پرندگان نشان داد که بوقلمونهای ماده، نرهایی با اسنود یا نوک آویز بلند را ترجیح می دهند و همچنین می توان از طول اسنود برای پیش بینی برنده مسابقه بین دو نر استفاده کرد.

 

8) جنسیت بوقلمون را می توان از فضولات آن تعیین کرد! نرها مدفوع مارپیچی شکل ایجاد می کنند و مدفوع ماده ها مانند حرف J شکل می گیرد.

 

9) بوقلمونها می توانند با سرعت حداکثر 25 مایل در ساعت بدوند و با سرعت 55 مایل در ساعت پرواز کنند.

 

10) گروهی از بوقلمونهای نر مرتبط با هم به گروه ماده ها می پیوندند ، هرچند تنها یکی از اعضای گروه به جفت گیری می پردازد.

 

11) وقتی بوقلمون ماده ای آماده جوجه دار شدن! می شود ، حدود 10 تا 12 تخم می گذارد ، یک عدد تخم در روز ، در مدت حدود دو هفته. تخمها قبل از جوجه کشی حدود 28 روز انکوبه می شوند.

 

12) بچه بوقلمونها که poults نام دارند ، انواع توت ها ، دانه ها و حشرات را می خورند ، در حالی که بوقلمون های بالغ رژیم متنوع تری دارند که می تواند شامل بلوط و حتی خزندگان کوچک باشد.

 

13) یک گونه دیگر از بوقلمون وجود دارد به نام بوقلمون حلقه ای ( Meleagris ocellata ) ، که در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک یافت می شود.

 

14) بنجامین فرانکلین هرگز بوقلمون را به عنوان نمادی برای آمریکا پیشنهاد نکرد ، اما یک بار آن را به عنوان "پرنده ای بسیار محترم" نسبت به عقاب سرسفید ستایش کرد .

 

نوشته شده توسط سارا زیلینسکی، نویسنده و ویراستار علمی و برنده چندین جایزه علمی.

 

این مطلب برای اولین بار توسط وبسایت و صفحات اجتماعی «هولدینگ و زنجیره یکپارچه بوقلمون پرتیکان، بزرگترین مولد بوقلمون و ارائه دهنده با کیفیت ترین جوجه بوقلمون در کشور،» ترجمه و منتشر شده است.

انتشار این مطلب بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

 

نظرات

نظر شما پس از تأیید نمایش داده خواهد شد



14 حقیقت جالب در مورد بوقلمون